יהושע קנז - סופר, עורך ומתרגם

יהושע קנז 1937 – 
סופר, עורך ומתרגם
יהושע קנז נולד בפתח תקוה ב-1937. את סיפוריו הקצרים הראשונים פרסם בכתב העת "קשת" בשנות ה-60 תחת שם העט אבי עתניאל. בין ספריו הנוספים: "אחרי החגים", "האשה הגדולה מן החלומות", "מומנט מוסיקלי", "בדרך אל החתולים", "מחזיר אהבות קודמות" ו"נוף עם שלושה עצים". 
בסיפורים חוזר יהושע קנז אל ימי ילדותו בשנים הראשונות למדינה: "הם לפעמים בהירים וחיים בי יותר מהדברים שקרו לי בשנים האחרונות". 
בקובץ סיפוריו "מומנט מוסיקלי" עסקו הסיפורים בילדות ובנעורים. "זה היה רצף של סיפורי חניכה", אומר קנז. "בראשון היתה היזכרות בהתעוררות התודעה בגיל שלוש, ואחריו התקדמו הסיפורים עם הגיל. בסוף הספר הופיע סיפור על הכיתה השישית שנוסעת למחנה גדנ"ע לנטוע אקליפטוסים. אחריו תיכננתי לצרף סיפור שיסגור את ‘מומנט מוסיקלי' ויעסוק בטירונות, אבל לא הצלחתי לכתוב אותו. רק כעבור זמן הבינותי שזה סיפור שדורש פורמט גדול יותר". כך נולד הרומן של קנז, "התגנבות יחידים" מ-1986. "אבל סגנון הכתיבה בספר החדש שונה מאוד מזה של ‘מומנט מוסיקלי' " מוסיף קנז. 
בספר "דירה עם כניסה בחצר וסיפורים אחרים", מכנס קנז  תשעה סיפורים שכתב בעשור האחרון."כמה מהסיפורים מספרים על ילדות ונעורים במושבה ותיקה, ואחרים מתרחשים בתל אביב ובמקומות אחרים בתקופות מאוחרות יותר".
 
קנז כותב בעיקר בפאריס, שם הוא שוהה חודשים אחדים מדי שנה. בשנים האחרונות הוא מתרגם מצרפתית את הרומנים הקצרים של ז'ורז' סימנון. כעת הוא עובד על תרגום לעברית של ספרו של בלזאק, "שושנת העמקים". 

אתר "סימניה" – יהושע קנז ורשימת ספריו – קישור 
אגודת הסופרים העברים – 
קישור