דבר המנהלת

שנת הלימודים תשפ"ד

 

 

"הלמידה היא הכלי היעיל ביותר לשינוי ולהתמודדות עם אתגרים.
זו היכולת שלנו להתפתח, להשתפר ולהתמודד עם השינויים שבחיים"  (טל בן שחר)

 

נשות ואנשי חינוך יקרים,

עם פתיחת שנה"ל תשפ"ד, אנו מברכים את כל העוסקים במלאכת החינוך, בהתפתחות מקצועית איכותית, מסקרנת ומשמעותית.

בעידן שבו הידע והטכנולוגיה משתנים בקצב מסחרר, יש חשיבות רבה להקדיש זמן ומשאבים ללמידה מתמדת. הבינה המלאכותית שנכנסה לחיינו טורפת את הקלפים ומצריכה התאמה והתחדשות של תהליכי ההוראה הלמידה וההערכה.

השאלה המרכזית העומדת בפנינו היא מהם הכישורים הנדרשים לנו ולתלמידינו כדי להתמודד עם עולם המחר? מהם הכוחות הפנימיים והתפיסתיים אשר מניעים את הפרט לפעולה ומובילים אותו לצמיחה ולהתפתחות?

מחקרי ה-OECD מציגים את אבני הבניין לחינוך 2030 ומדגישים את הכישורים הנדרשים בעידן החדש כדוגמת; פרואקטיביות, חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, למידה עצמאית, אמפטיה, שיתוף פעולה ועוד.

השנה אנו מציעים לכם להתאמן ב"מעבדת הכישורים – Skills Lab" (עפ"י מודל "IPRO"  – כישורים לעולם העבודה המשתנה שפותח על ידי ג'וינט ישראל-תבת בשיתוף משרד העבודה).

נתחיל באבחון עצמי (שאלון), לאחר מכן נבחר את הכישור שנרצה להתמקד בו, נלמד, נתנסה ונתרגל את הכישור ולבסוף נמדוד את השיפור. בתהליך מקביל תוכלו לסייע לתלמידיכם למפות ולחזק את כישוריהם ובכך לבסס את יכולתם להתמודד עם דרישות העתיד.
נמשיך להציע תהליכי למידה לביסוס ולשיפור השלומות (well being) שלנו אנשי החינוך, ונפעל לקידום תקשורת והתנהגות מכבדת כבסיס לחיים יחד בחברה הישראלית.

תהליכי הפיתוח המקצועי יתנהלו השנה במערכת חדשה שפותחה במשרד החינוך (מצפן). אנו נלווה אתכם יד ביד בתהליכי ההרשמה, בחירת "פתרונות הלמידה" (הקורסים) ובתהליכי הלמידה.

צוות הפסג"ה עומד לרשותכם להתייעצות פדגוגית, לסיוע בקידום יוזמות חינוכיות ולכל הצעה/רעיון שתרצו לקדם.

אנו מקווים שמרחבי הלמידה המקצועית יהוו עבורכם מרחבים של משמעות והתפתחות ומאחלים לכם מעומק הלב שתהיה השנה החדשה שנה של הגשמת חלומות, התחדשות, יצירה ובריאות איתנה.

 

אנו עומדים לרשותכם בכל עת,

ורד עמית וצוות הפסג"ה