תדריך למפגש הכרות חונך/ת ומתמחה

תדריך למפגש הכרות חונך/ת ומתמחה

מטרות המפגש

  • להכיר אישית את המתמחה והחונך.
  • להכיר את מבנה ביה"ס, תקנון ביה"ס, ובעלי התפקידים השונים.
  • לערוך תיאום ציפיות על תהליך העבודה השנתי.
  • לענות על שאלות המתמחה. 
  • לאפשר למתמחה להשמיע את ציפיותיו וחששותיו בתחילת עבודתו בביה"ס.
  • להעניק למתמחה תחושה של קבלה ונכונות לסיוע.

נושאי המפגש

  • הכרות
  • הכרות הדדית
  • ציפיות מתהליך החניכה והעבודה המשותפת.
  • התייחסות לשאלות וחששות של המתמחה לפני תחילת השנה.
  • הכרות עם תקנון בית הספר- דגשים על עיקר וטפל.
  • שיח על הכללים והגבולות החשובים למתמחה.

אירועי חודש ספטמבר- שיח מקדים

  • השיעור הראשון- כיצד המתמחה מציג את עמו? מה מתוכנן לשיעור?
  • מורה מקצועי-מה מתוכנן לשיעורים בחודש זה? – תיאום עם רכזי המקצוע.
  • מורה מחנך- שיח על אסיפת ההורים הראשונה וחשיבותה והכנת הכיתה וסידורה.

היבטים טכניים- שיש לוודא עם המתמחה

  • שמסר מסמכי קליטה במזכירות ביה"ס.
  • שפתח תיק במשרד החינוך לקישור לחצו כאן 
  • שנרשם לסדנת סטאז' במכללה או באוניברסיטה.

לוודא שהמתמחה מכיר את מבנה ביה"ס

  • מיקום: הכיתות, חדר מורים, חדר מחשבים, שרותי מורים, חדרי רכזים, יועץ, אב בית, צוות המנהלה, ספריה. החצר ואגפיה, חדר צילום ומשאבים טכנולוגיים נוספים ונוהלי השימוש בהם.
  • שקיבל הדרכה על מערכות המחשוב למורים.
  • ששיבץ ביומנו את אירועי ביה"ס (אסיפות הורים, ישיבות פדגוגיות, ימי הורים  וכו')

קרדיט: סטאז'קל – מכללת תלפיות