תדריך למפגש הכרות חונך/ת ומתמחה
מטרות המפגש
- להכיר אישית את המתמחה והחונך.
- להכיר את מבנה ביה"ס, תקנון ביה"ס, ובעלי התפקידים השונים.
- לערוך תיאום ציפיות על תהליך העבודה השנתי.
- לענות על שאלות המתמחה.
- לאפשר למתמחה להשמיע את ציפיותיו וחששותיו בתחילת עבודתו בביה"ס.
- להעניק למתמחה תחושה של קבלה ונכונות לסיוע.
נושאי המפגש
- הכרות
- הכרות הדדית
- ציפיות מתהליך החניכה והעבודה המשותפת.
- התייחסות לשאלות וחששות של המתמחה לפני תחילת השנה.
- הכרות עם תקנון בית הספר- דגשים על עיקר וטפל.
- שיח על הכללים והגבולות החשובים למתמחה.
אירועי חודש ספטמבר- שיח מקדים
- השיעור הראשון- כיצד המתמחה מציג את עמו? מה מתוכנן לשיעור?
- מורה מקצועי-מה מתוכנן לשיעורים בחודש זה? – תיאום עם רכזי המקצוע.
- מורה מחנך- שיח על אסיפת ההורים הראשונה וחשיבותה והכנת הכיתה וסידורה.
היבטים טכניים- שיש לוודא עם המתמחה
- שמסר מסמכי קליטה במזכירות ביה"ס.
- שפתח תיק במשרד החינוך לקישור לחצו כאן
- שנרשם לסדנת סטאז' במכללה או באוניברסיטה.
לוודא שהמתמחה מכיר את מבנה ביה"ס
- מיקום: הכיתות, חדר מורים, חדר מחשבים, שרותי מורים, חדרי רכזים, יועץ, אב בית, צוות המנהלה, ספריה. החצר ואגפיה, חדר צילום ומשאבים טכנולוגיים נוספים ונוהלי השימוש בהם.
- שקיבל הדרכה על מערכות המחשוב למורים.
- ששיבץ ביומנו את אירועי ביה"ס (אסיפות הורים, ישיבות פדגוגיות, ימי הורים וכו')
קרדיט: סטאז'קל – מכללת תלפיות