למנהל/ת ולחונכ/ת: שיח פדגוגי לאחר תצפית ומשוב

שיח פדגוגי לאחר תצפית ומשוב

 

טרום שיחה לפני שיעור צפייה

 

  • כיצד משתלב שיעור זה ביחידת לימוד רחבה יותר שתכננת? 
  • מה למדו, בהקשר לשיעור, לפני כן ומה ילמדו לאחריו?
  • איך את מתכננת לערב את התלמידים? 
  • מה יהיה מקומך בתהליך ההוראתי?
  • מה מתוכנן שהתלמידים יעשו?
  • כיצד יתמודדו עם האתגרים והפעילויות המתוכננות לשיעור(תכנון משימות וזמן). מבחינה קוגניטיבית, פיזית, חברתית ערכית?
  • אילו תגובות, קשיים והצלחות של תלמידים את מצפה שיהיה צורך להתמודד עמם בשיעור? איך את מתכננת להעריך את מידת השיעור הנצפה ויעדיו? באילו פעולות, אמצעים וכלים תשתמשי?

שאלות אפקטיביות בשיח הפדגוגי במשוב 

שאלות מקדמות רפלקציה וחשיבה על הוראה ולמידה

  • איך אתה יודע ש:
    • הצלחת להביא את התלמידים לידי למידה?
    •  מטרת השיעור הושגה? 
    • קדמת את התלמידים?
  • מה הצעד הבא?
  • מה ניתן ללמוד מתוצרי התלמידים על המערבות וההבנה של התלמידים?

העלאת אלטרנטיבות ואפשרויות לשינוי – מכוונּות לעתיד

  • מה יגרום ליותר תלמידים להשתתף? 
  • אילו אפשרויות נוספות עומדות לרשותך? 
  • אם תלמד את השיעור הזה או דומה לו בכיתה המקבילה, האם תשנה משהו?
  •  איזו אסטרטגיה כדאי לנקוט במקרה של…? 
  • איך אני יכול לעזור? יש משהו שאני יכול לעשות? 

התייחסויות שאינן אפקטיביות בשיח פדגוגי

אהבתי מאוד את מה שראיתי..

אילו אני במקומך…

מה יכולת לעשות אחרת? 

חשוב לתת בידי המורה סיכום תצפית ביד הכולל את מהלך השיעור, נקודות החוזק , נקודות לשיפור והעזרה שהוצעה לשיפור עד מפגש טרום תצפית הבא.