העתיד אינו נקודת התייחסות נעלמה באופק של כולנו, כי אם הדרך שאנחנו סוללים היום והנתיב בו אנו צועדים בהווה. בעידן הנוכחי, הצלחה בהווה כרוכה ביתר שאת בערכים המקדמים חשיבת עתיד ועיצוב עתיד רצוי. מגמות עתיד עולמיות, על האתגרים וההזדמנויות שהן מציבות בפנינו, הן המפתח לקיומו של ארגון רלוונטי, מסתגל ומשגשג במציאות משתנה ורבת תהפוכות. (אבוהב, 2018)
בתערוכה זו מוצגים מרחבי למידה חדשניים שהוקמו בבתי הספר בפתח תקוה. נבחרו מרחבים בולטים המאפשרים חווית למידה משמעותית לתלמיד ולמורה, ובעלי סבירות גבוהה להתקיים לאורך זמן ולהשפיע על פיתוח מתמיד של תפיסת פדגוגיה מוטת עתיד*. תפיסות הלמידה במאה ה-21 עוברות שינוי והתחדשות ובעקבותיהן תכנית הלימודים ולכן עולה צורך לשנות דרכי הוראה למידה ומרחבי למידה פיזיים.
הסביבה הבית ספרית צריכה לאפשר לילד ללמוד בכמה אופנים בו זמנית, בהתאמה לעקרונות פדגוגיה מוטת עתיד ובחיבור לתהליכים בעולם ששמים דגש על מימוש עצמי, יצירתיות, שיתופיות, ודאגה ל-wellbeing של באי קהילת בית הספר. "האדם בורא מקומות פעמיים: פעם כמי שבונה אותם ופעם כמי שמפרש את משמעותם…" (שנל, 2005) אם במאה ה-19 מפעלי התעשייה יצקו משמעות להקמת בתי הספר והנגשת ההשכלה לקהילות רחבות, הרי שכיום סביבות למידה ועבודה חדשניות, מגוונות ורב תכליתיות מהוות השראה לתהליכי למידה.
לוריס מלגוצי, מייסד ראג'יו אמיליה מדבר על המורה השלישי – הסביבה הפיזית בה מועברים ללומד מסרים ללא מילים. המסרים מועברים בשני אופנים: תהליך עבודה משתף ורחב ככל האפשר בתוך קהילת בית הספר ואופן תיפקוד המרחב לאחר סיומו כשהוא נותן מענה לתהליכים פדגוגיים עכשוויים, כי "החלל אינו גמור ללא התערבות פעילה של הלומד" (Bruce A Jilk, 2000).