לוח עליון – הרחבת אירוע
tהצעות לפעילות עם הטקסט:
– לברר את חשיבות הנושא (=אירוע, דמות, אתר וכו') הנבחר בתולדות העיר.
– לזהות דמות ולברר על פועלה ותרומתה לעיר.
– להתייחס לאירוע ברצף הזמנים ההיסטורי של העיר:
מה קדם לנושא המוצג? מה גרם לו?
איך התפתח הנושא?
מה השפעות הנושא היום?
איך בא לידי ביטוי הנושא כיום?
– הנצחת הנושא בעיר (מבנה, רחוב, אתר וכו').
tהצעות לפעילות עם התמונות:
– מציאת הקשר בין התמונה לטקסט.
– התייחסות לכל צילום בנפרד:
'תמונה שמעניינת אותי במיוחד' – מה מעוררת התמונה?
'תמונה שהייתי רוצה שתלווה אותי לאורך זמן'
הצעה לטקסט חדש כליווי לתמונה
מה היה מימין/ משמאל/ מעלה/מתחת לתמונה
פענוח ופרשנות התצלום בזיקה לטקסט
תפקיד התמונה כמאירת הטקסט
tהצעות לפעילות עם הציטוט:
– הרעיון המרכזי בציטוט.
– מה הקשר בין הציטוט לנושא המוצג?
– הקשר של הדובר לפתח תקוה בכלל ולאירוע בפרט.
לוח תחתון – אירועי החודש
– יצירת לוח אירועים לשנה נבחרת.
– בחינת אירועים בשנה מסוימת לאור אירועים שקרו במדינה.
– מציאת קשר בין אירועים שונים.
– מיון אירועים.
– מציאת אירועים מזמן המושבה ואירועים מזמן העיר.
– שאילת שאלות בהקשר לאירוע הבודד או לרצף אירועים.
– בחינת האירועים ואופיים בשנים הראשונות של פתח תקוה לעומת ההווה. הסבר הממצאים.
– מציאת קשר אישי או בית ספרי לאירועים.
– בחירת אירועים שחשוב שהעיר תציין אותם.
– אירועים (אישיים, בית ספרים, עירוניים) שחסרים וחשוב להוסיף ללוח.
– הנפקת בול לאירוע.
– יצירת עיתון לשנה נבחרת המציין את אירועי השנה.
– סימון אירועים על מפת העיר.
פעילות כוללת על התערוכה
– נושא (מקום, דמות , אירוע, מוצג) שאני מתחבר אליו.
– מציאת קשר בין אירועים.
– זיהוי סוגי המקורות החזותיים שמספרים לנו את סיפור העיר.
– ישן וחדש.
– תמונות: תמונה יוצאת דופן, תמונות שיש בניהן קשר, תמונות מנוגדות, תמונות שיש בהן סיפור מתמשך, תמונה מייצגת לתערוכה.
– בחירת נושא לחקר/ תערוכה/ הצגה ועוד.
– עיבוד הנושאים המוצגים ל: משחק, עיתון, כרזה, מחזה, סרט וכו'.