יוסף חנני - מחנך, פדגוג וסופ

חנני יוסף 1909 – 1988 
מחנך, פדגוג וסופר 
יוסף חנני נולד בוילנה בשנת תרס"ט, 1909. עלה ארצה בשנת 1925 ועבד בחקלאות בפתח תקוה.
ערך שנים את הילקוט לספרות ולאמנות "קטיף", בו ליכד את סופרי "אם המושבות" ואמניה. תרם רבות לחיי הרוח והתרבות בעיר. יקיר העיר -1978. נפטר ב 18 באפריל 1988. על שמו רחוב בעיר.
יוסף חנני היה מעורה בחייה של פתח תקוה שהשפיעה על יצירתו. ריחותיה, מראותיה ונוף האדם שבה מצאו את ביטויים הנאמן ביצירתו לבוגרים, לנוער ולילדים. פתח תקוה היתה עבורו למולדת רוחנית ופיסית כאחת ומקור בלתי נדלה ליצירה.
"…סיפורי לילדים נכתבו על רקע אם המושבות, פתח תקוה שהיתה לי לאם למולדת רוחנית ופיסית כאחד."
בסיפור "הצריף שלי" בספר "השמש זרחה בחלון" תואר הצריף ביתי והריסתו בידי קבוצת פועלים, לשם הקמת שיכון.
בסיפור "עץ התות" חוזרים המוטיבים של התערות בקרקע בסמל של שתילת עץ וכריתתו.
בספר "שני לימונים ולימון" בסיפור "פרדסו של ארצי" ארצי מוסיף לרכוב על חמורו לפרדסו גם לאחר שחלו שינויים במושבה שהפכה לעיר: "אינני מוכר מר אקסלרוד היקר, אינני מוכר אפילו שעל אדמה אחד מפרדסי גם אם תשלם לי הון תועפות"
ספריו 
"בנתיב הייסורים", "בעול הכיבוש", "בית מלבין בפרדס", "מזל", "המחלל ממאה שערים", "רגע של חיים", 
"שלוש אצבעות" (קובץ סיפורים), "עת כבו האורות" (קובץ סיפורים), "אדם וצילו" (קובץ סיפורים),  "ריח של עצי אקליפטוס" (קובץ סיפורים), "מערת הפלאים" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "השמש זרחה בחלון" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "כד החרס" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "שלושה חברים וחבר" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "שני לימונים ולימון" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "סנדל יצא לדרך","רחוק מן הבית רחוק מן הלב" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "היום הארוך של ערן" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "סמי הפורץ" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "הראש מעל המים" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער),"מהומה בכיתה" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "פרחים מן הכותל" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "גינת אגוז" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "אחד נגד כולם" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "ענן זהוב" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "יש לי ידיד" (קובץ סיפורים לילדים ולנוער), "הוראת הסיפור הקצר" (ספר הוראה),"הוראת השירה" (ספר הוראה), "שחזה מבשרו" (מסה).

אודות יוסף חנני (חנוביץ) באנציקלופדיה לחלוצי הישוב ובוניה 
אתר "סימניה" – הספרים שכתב יוסף חנני – קישור