על מה? (הגדרה)
היכולת של הלומד ליישם תהליכי למידה באופן עצמאי תוך הסתמכות על מקורות של ידע ותמיכה זמינים ולהפוך את המידע למקור בלתי נדלה של עניין, תשוקה לדעת וליצור.
למה בכלל? (רציונל)
בעידן המציאות המשתנה, אופני הלמידה מתרבים. הגדילה האקספוננציאלי בכמויות המידע, לצד ההתפתחויות הטכנולוגיות, הופכות מידע לזמין מאי פעם. היום יותר מתמיד קיימות תשתיות למידה רחבות שמאפשרות לקיים תהליכי למידה עצמאיים ושיתופיים.
איך עושים? (רעיונות לביצוע)
- שמירה על שיח פעיל באמצעות פלטפורמה שיתופית כגון: קבוצת וואטסאפ או קבוצת פייסבוק / מודל
- שליחה לקבוצת הלומדים נושאים שמעוררים מחשבה והרהור על הנלמד כמו שאלות מנחות, מצגת מעניינת, סרטון רלוונטי, אינפוגרפיקה
- להציע יישום רעיון ולהקצות במה שיתופית לתוצר, בין המפגשים או בתוך המפגשים עצמם
- מתן משימות תרגול ומטלות ביצוע
- הנחייה לכתיבת רפלקציה בבלוג /פורום
עוד על…(הרחבה)
- האם למידה היא תוצר או תהליך?
- רצף הוראה־למידה מקדם מוטיבציה
- מהו לומד עצמאי ואיך מגדלים כזה?
- שיפור הפרקטיקה באמצעות יישום מתמשך של מחזורי למידה
- הוראה בקורסי חינוך בהשראת הגישה היוטגוגית
- למידה פעילה
- יישום הלמידה החדשה
- למידת עמיתים
- מכוונות לתוצר