רות אלמוג - סופרת

רות אלמוג 1936  
סופרת
רות אלמוג נולדה בפתח תקוה בשנת 1936. סיפורה הראשון נדפס במוסף הספרותי של עיתון "הארץ" בשנת 1967. 
רות כותבת לילדים ולמבוגרים. זכתה ב"פרס זאב" לספרות ילדים ונוער, ב"פרס ברנר" ב-1989, ב"פרס עגנון" ב-2001, ב"פרס ניומן" ב-2004 וכן זכתה ב"פרס היצירה של ראש הממשלה", וב"פרס גרטי ספיס" הגרמני. כמו כן, זכתה ב"פרס יד ושם" וציון לשבח על שם אנדרסן על ספרה "המסע שלי עם אלכס".
"… בשבילי פתח תקוה היא מושבה. נולדתי וגדלתי במושבה. מסביב לביתנו היו פרדסים, רפתות ושדות, ריח של דבש וניחוח תפוז. זוהי פתח תקוה שלי. ימי ילדותי היו מאושרים מאד, ומהם שאבתי את ההשראה לסיפורי הראשונים, שאותם התחלתי לכתוב עוד בהיותי תלמידה ב"נצח בנות"…"
"בכיתה ה' כבר היה לי פנקס ובו כתבתי שירים, ובכיתה ו' כתבתי בו את הסיפור הראשון שלי, על שלוש זקנות הגרות בבית כחול בן שתי קומות. איני זוכרת מה היתה עלילת הסיפור ומה קרה לזקנות האלה, אבל אני יודעת מי הן היו. אחת מהן היתה סבתי".
"… היצירה הראשונה באמת נכתבה במחברת שכריכתה עשויה קרטון נוקשה, ובגבה מודבק סרט בד ירוק, מחברת הוורודה-סגולה. קניתי אותה בחנות קטנה וצפופה למכשירי כתיבה ברחוב חובבי ציון. ירדו אליה במדרגה או שתיים ושררה בה אפלולית. שם הייתי קונה את קסת הדיו ואת הציפורנים, או מאוחר יותר, בעת הצורך, ציפורן חדשה לעט נובע "כתב", ואת כל צורכי הציור, מחברות, גיליונות נייר, בריסטול או מלח, צבעים – אקוורל או גואש. זו היתה החנות האהובה עלי ביותר. היו בה אוצרות…" 

מספריה לילדים: "כדור הכסף", "רקפת אהבתי הראשונה", "צוענים בפרדס".
"צוענים בפרדס" משלב הרפתקאות ילדות עם עולם הדמיון של איילה גיבורת הסיפור. בצד ההתרחשויות מובאות מחשבותיה ורגשותיה של איילה והמציאות הארץ ישראלית של אותם ימים מזווית הראייה של הילדים.
מספריה למבוגרים: "מוות בגשם", "נשים", "שורשי אויר", "בארץ גזירה", "את הזר והאויב", "תיקון אמנותי", "מאהב מושלם" – עם אסתר אטינגר, "גילגיל". 

קישורים: 

אתר "כנפיים" – צוענים בפרדס – קישור 
אגודת הסופרים העברים – קישור