עמל ב'

עמל ב

 

הסטודיו המואר: חוקרים ומפתחים במרחב

בית ספר: הרב תחומי עמל פתח תקווה ב'

מנהלת בית הספר- סיגל רוזן

עיצוב: אייכהולץ ענתבי אדריכלות

 

"לפרוץ את גבולות הכיתה"

55 מ"ר . שינוי מרחב למידה מכתה טיפוסית לסטודיו. 

 

מרכז ללמידה משמעותית

יצירת מקום המאפשר לתלמידים לחלום, ללמוד, לחקור, לפתח. בלווי של מורים/מנחים מבית הספר

אפשרות ללמידה משמעותית.

 

סיגל רוזן :

החזון הבית ספרי מקדם למידה חדשנית וטיפוח מיומנויות המאה ה- 21 בקרב תלמידנו. קידום מיומנויות ותפקודי לומד המותאמים לעולם המודרני. אנו שואפים לפתח אצל תלמידנו חשיבה יצירתית, יזמות ולמידת חקר שבה התלמיד אקטיבי וחוקר.

לפי אמונתנו למידה כזו "הפורצת את גבולות הכיתה" מאפשרת לתלמידים להביא לידי ביטוי את החוזקות שלהם, לרכוש מיומנויות שנדרשות לבוגר בעולם לאחר סיום לימודיו ואף ליהנות מתהליך הלמידה.

כבית ספר טכנולוגי ששם לו למטרה להכשיר את אזרחי העתיד שיובילו , יזמו וימציאו את ההמצאות שישפרו את חיינו ויובילו את החברה שלנו להישגי פורצי דרך אנו חשים אחריות לשנות את תהליכי ההוראה ולהתאימם לעולם המודרני.

מרחב למידה המאפשר לתלמידים ללמוד בזוגות או בקבוצות, להציג לפני קהל , לשבור את המבנה שמאפשר רק שיעור של "מורה מול כיתה ". להכיל פינות ידע וחקר שיגרו את דמיונם של הילדים ויאפשרו סביבה מוזיאלית ויצירתית.

 

התכנון האדריכלי:

מכתה קיימת טיפוסית בשטח של 55 מ"ר למרחב סטודיו מואר בשטח של 55 מ"ר.

חלל המאפשר לילדים מרחב למידה וסביבת עבודה המעודדת הפרייה הדדית ושיתוף פעולה, דרך היכרות, יצירת עניין שיתוף ותמיכה, משפרת ריכוז ומפתחת יצירתיות ולמידה עצמאית.

הסבת חלל כתה קיימת בבית הספר לסביבת למידה המעודדת שיתופי פעולה בין מורים ובין תלמידים ולמידה פעילה ועצמאית יותר כהתנסות ראשונית בדרך לשינוי המודל הבית ספרי כולו.

 

עקרון תכנון מוביל:
מרחב פעיל ודינמי, המאפשר לכל אחד למצוא את מקומו, אם זה במפגשים בינאישיים או בקבוצות.

מרכיבי החלל:

  • טריבונות ישיבה- הקניה, מפגש וישיבה חופשית
  • תיבה/קופסת ללמידה שקטה- קופסא/תיבה עם בידוד אקוסטי, המאפשרת למידה שקטה אישית, בצוותים או בקבוצות קטנות
  • שולחנות וכסאות חכמים ניידים המאפשרים שינוי מבני גמיש
  • קיר שלם שהוא לוח מחיק- לוח של כולם
  • הגדלת חלונות קיימים והכנסת אור טבעי וחיבור עם שטחי החוץ
  • שימוש בחומרים טבעיים וצבעוניות רגועה

 

קישור: https://www.facebook.com/einatamar69/?ref=stream